Overslaan en ga direct naar de inhoud

Van Til: ‘Wij als familie zitten niet in een ‘ivoren toren’, maar zijn vaak direct op de werkvloer aanwezig’

Zittend van links naar rechts Frank, Thijs en Mark van Til. Staand van links naar rechts Maarten en Chiel van Til.
Zittend van links naar rechts Frank, Thijs en Mark van Til. Staand van links naar rechts Maarten en Chiel van Til.

Meubelzaak Van Til werd al in 1904 opgericht door Jan van Til, (over)overgrootvader van de huidige familieleden die het bedrijf runnen. ‘De normen en waarden van toen vormen nog steeds de hoeksteen van ons bedrijf.’

In de reeks 'In het DNA' besteden we aandacht aan Nederlandse familiebedrijven waar een scherpe handelsgeest én goede smaak door de aderen stroomt. Ook bij de volgende generaties, die soms al in de startblokken staan om het bedrijf over te nemen. Vandaag is Van Til aan de beurt. 

Van Til 

Meubelzaak Van Til werd al in 1904 opgericht door Jan van Til, (over)overgrootvader van de huidige familieleden die het bedrijf runnen. Mark van Til vertelt: ‘De normen en waarden van toen vormen nog steeds de hoeksteen van ons bedrijf. Het is bijzonder dat inmiddels de vijfde generatie Van Til hier ook al volop werkzaam is. Onze grootste drijfveer is het uitbouwen en het voortzetten van het familiebedrijf. Wij delen als familieleden onze passie voor ondernemerschap en de liefde voor het mooie meubelvak. Dat alles maakt dat wij nagenoeg iedere dag weer met veel plezier naar ons werk gaan.’ De taken binnen Van Til zijn verdeeld op basis van de persoonlijke interesses en vaardigheden. ‘Mijn broer Frank is daarom, samen met zijn zoon Maarten, vooral bezig met de administratie, expeditie, magazijn, service, HR en ICT. Ikzelf ben commercieel betrokken en heb vooral de inrichting van de winkels, de marketing en de inkoop als mijn werkterrein. Dat doe ik samen met mijn oudste zoon Chiel. Mijn zoon Thijs houdt van topdesign en die regelt daarom de verkoop, inkoop en styling van onze speciale Luxury Afdeling.’

Vakmanschap kenmerkt dit bedrijf: het komt terug in de kwaliteit van het meubelaanbod, veelal van Europese topmerken en bekende ontwerpers, en de indrukwekkende showroom toont het vakmanschap van het stylingteam. De verkoopmedewerkers zijn vakmensen op het gebied van professionele interieuradviezen met creatieve oplossingen en maatwerk, maar ook de administratieve afhandeling en eigen bezorgdienst tonen hun vakmanschap, volgens de Van Tils. Het zijn van een familiebedrijf bepaalt volgens Mark in hoge mate de identiteit van Van Til: ‘Wij als familie zitten niet in een ‘ivoren toren’, maar zijn vaak direct op de werkvloer aanwezig. Onze ruim honderd medewerkers kennen wij persoonlijk en zien we meer als collega’s dan als werknemers. Dat geeft een speciale sfeer en betrokkenheid die vast en zeker ook door de klanten wordt opgemerkt. Het voortzetten van ons bedrijf binnen de familie is ons hoofddoel.’

Onze favoriet van Van Til: 

Meer verhalen uit onze reeks In het DNA lezen? Er verschijnt elke maandag een nieuw verhaal op deze pagina

RESIDENCE NIEUWSBRIEF

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

INSPIRATIE

Over de auteur

Lisa Goudsmit

Back to top